Unit 2. At the Fancy Dress Shop

1 – Personal questions. Review. Click here to play a game.

2. Notebook. Remember the key vocabulary worked in class during the unit.

You can print the image to do the activity and then stick on your notebook or just write the words in your notebook (if you have it) or in a scratch paper. Then, check the answers with your book (Pages 14 and 19). Remember write the date of today in your notebook.

Puedes imprimir la imagen para realizar la actividad y luego pegarla en tu cuaderno o simplemente escribir las palabras en tu cuaderno (si la tienes) o en un papel de borrador. Luego, comprueba las respuestas con tu libro (páginas 14 y 19). Recuerda escribir la fecha de hoy en tu libreta.

3. Practise the reading of the story with the help of the audio.

If you haven’t got the book, I have uploaded the pages in audios section.

Si no tienes el libro, he subido las páginas en la sección de audios.

4. Personal description.

Start checking you vocabulary with the following online activities.

Comienza a revisar tu vocabulario con las siguientes actividades en línea.

–> If you want to learn more clothes vocabulary, you can use:

Si quieres aprender más vocabulario de ropa, puedes usar:

Now, remember the grammar points:

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

  •  Notebook: Draw a picture of one of the members of your family and describe his/her clothes. Example of title of the activity: My sister
  • Libreta: Dibuja a uno de los miembros de tu familia y describe cómo va vestido. Ejemplo del título de la actividad: My sister.

**BREAK, Great job for today!**

2nd session: Repeat activities 1, 2 and 3. /  2ª Sesión. Repite las actividades 1, 2 y 3.

5. How to write the date in English:

Pay attention to the video presentation. Stop it in any moment if you need.

Write these dates in your notebook:

1.        Lunes, 01-12-1978
2.        Domingo, 07-08-1988
3.        Sábado, 13-02-1998
4.        Viernes, 20-05-2008
5.        Martes, 02-11-1976
6.        Jueves, 08-07-1990
7.        Miércoles, 14-01-2000
8.        Jueves, 21-09-2010

**BREAK, Great job for today!**

3rd session: Repeat activities 1, 2 and 3. /  3ª Sesión. Repite las actividades 1, 2 y 3.

Rooftops blog. Classbook pages 22 and 23. (If you haven’t got the book, I have uploaded the page inthe audios section.// Si no tienes el libro, he subido la página en la sección de audios. ).

  • First, listen the audio.
  • Read the two pages. Them do the activity 3 in your notebook. Copy the exercise and answer with complete sentences. (If you haven’t got the notebook, do the activity in a sheet of paper. / Si no tienes la libreta, haz la actividad en una hoja de papel). Remember write the date of today!

This is a great moment to visit Koalatext web and watch a story.

**BREAK, Great job for today!**

4th Session:

Let’s start remembering the pronunciation of the months of the year with a song. Vamos a empezar recordando la pronunciación de los meses del año con una canción.

Notebook:

(If you haven’t got the notebook, do the activity in a sheet of paper. / Si no tienes la libreta, haz la actividad en una hoja de papel).

  • Write the date of today.
  • Do and complete the following chart , try to do it by heart!

    Haz y completa la siguiente tabla, ¡intenta hacerlo de memoria!

    months grid

In connection with pages 22 and 23 of your classbook, do this worksheet given in class. If you haven’t got it, you can print or copy from here.

Once you hace done it, cut and stick it in your notebook.

En relación con las páginas 22 y 23 de tu libro, haz la siguiente ficha dada en clase. Si no la tienes, la puedes imprimir o copiar desde aquí.

Una vez la hayas hecho, recórtala y pégala en tu libreta.

  • 1st activity: Write questions and answers about the pictures.ws
  • 2nd activity: Using the example posted by Kay, draw a picture and write a similar article about you. (Utilizando el ejemplo de Kay, dibuja y escribe un artículo similar sobre tí).

**BREAK, Great job for today!**

5th Session:

Let’s start again remembering the pronunciation of the months of the year with a song. Vamos a empezar de nuevo recordando la pronunciación de los meses del año con una canción.

Now, let’s check aspects in connection with personal description. Click here.

Ahora vamos a revisar aspectos en relación con la descripción personal. Click here.

Now, practice their writing with this online activity. Click here.

Ahora, practica su escritura con esta actividad online. Click here.

How to do a personal description:

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

Notebook (Si no tienes la libreta, recuerda hacer el ejercicio en una hoja cuadriculada):

  •  Notebook: Draw a picture of one of the members of your family and describe his/her facial aspects. Example of title of the activity: My sister
  • Libreta: Dibuja a uno de los miembros de tu familia y describe sus aspectos faciales. Ejemplo del título de la actividad: My sister.

**BREAK, Great job for today!**

6th Session:

1 – Personal questions. Review. Click here to play a game.

2- What’s the weather like today?

Remember the aspects in connection with the weather.

Recuerda los aspectos relacionados con el tiempo climático.

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

Now, practise this vocabulary:

Ahora, practica este vocabulario:

And to finish for today: listen and dance!

**BREAK, Great job for today!**

7th Session:

We are finishing the unit with this session.

1- Remember  and practise practise the reading of the story with the help of the audio.

If you haven’t got the book, I have uploaded the pages in audios section.

Si no tienes el libro, he subido las páginas en la sección de audios.

 

2- Now, try to learn the poem of the unit. To help you with

Ahora, trata de aprenderte el poema del tema. 

Resultado de imagen de clothes poem

To help you with the pronunciation use this audio.

Para ayudaros con la pronunciación, utiliza este audio.

(Para trabajar la pronunciación de textos te invita a utilizar una herramienta muy útil llamada TEXT TO SPEECH. ¿Cómo?

  • Selecciona en la parte superior ENGLISH (male) or (female).
  • Selecciona en la parte superior Speak: Slow (esto marca la velocidad en la que te van a hablar)
  • Escribe el texto en el recuadro blanco.
  • Clica en tabulador azul (barra azul) encima del recuadro donde has escrito).
  • Enciende altavoces y practica!) 

 

**BREAK, Great job for today!**

8th Session:

In this session we invite you to discover more about Easter. Visit the links proposed in this week post.

En esta sesión te invitamos a descubrir más sobre la Pascua. Visite los enlaces propuestos en el post de la semana

And to finish, a new song to listen and dance:

Y para acabar, una nueva canción para escuchar y bailar:

Happy-Easter-All-My-Fans-happy-easter-all-my-fans-34039483-2356-1571

 

CULTURE NOTES:

Fancy dress
Dressing up, especially for parties and special days, is popular with children in the UK. Many towns and cities have fancy dress shops, where children can hire costumes. The shops may also sell costumes along with accessories and face paint

Carnivals in the UK
Many British towns, cities and villages have carnivals every year. There are lots of different types of carnival, but they typically  involve street parades, performers in colourful costumes, floats (large decorated vehicles) and music. There are often stalls selling food and drink.
The UK’s most famous carnival is the Notting Hill Carnival, which takes place over two days. Every year around 50,000 performers take part in the carnival. More than a million people go to watch it.

Colours: