Unit 2 – At School

Session 1:

1. First, remember the song worked in class. Click on the audios to listen it.

Primero, recuerda la canción trabajada en clase. Clica en los audios de nuestro curso para escucharla. 

2. Personal questions:

Remember the personal questions worded in class.

Recuerda las preguntas personales trabajadas en clase.

3. Vocabulary of the unit:

Remember the words worked in class. Recuerda las palabras trabajadas en clase. 

unit 2 At The School

Practise them a little withthis online activity.

Practicalas con esta actividad online.

4. Numbers:

Remember the numbers from 1 to 20 singing the song «The Number Rock» and then  listen the song from 1 to 50.

Recuerda los números del 1 al 20 cantando la canción «The Number Rock» y después escucha la canción de los números del 1 al 50.

Some online activities to practise and study:

Algunas activitades online para practicar y estudiar:

5. Parts of the body.

Remember the parts of the body worked in Once Upon a Time and the unit, dancing one of these  songs. Activate the subtitles!

Recuerda las partes del cuerpo trabajadas en Once Upon a Time y esta unidad, bailando una de estas canciones. ¡Activa los subtítulos!

**BREAK, Great job for today!**

Session 2:

6. Remember the song of the unit. Click on the audios section to listen it.

Recuerda la canción del tema. Clica en los audios de nuestro curso para escucharla. 

7. Verb CAN (poder fer alguna cosa)

Let start with an activity to remember the meaning and use of «verb can» and some action verbs and animals. Click here!

Comencemos con una actividad para recordar el significado y el uso de «verbo can» y algunos verbos de acción y animales. ¡Haga clic aquí!

Now, read aloud the sentences worked in the game.

Ahora, lea en voz alta las oraciones trabajadas en el juego.

final text copia

**BREAK, Great job for today!**

Session 3:

8. Remember the song of the unit. Click on the audios section to listen it.

Recuerda la canción del tema. Clica en los audios de nuestro curso para escucharla. 

9. Verb CAN (affirmative form)

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

10. Practise how to pronounce the sentences worked. Click here.

Practica cómo pronunciar las frases trabajadas.Click here.

11 And now, to finish for today a worksheet to practise verb can and the use of HE and SHE:

Y ahora para acabar, una ficha para practicar el verbo can y el uso de HE y SHE:

rainbow copia

**BREAK, Great job for today!**

Session 4:

12. Remember the song of the unit. Click on the audios section to listen it.

Recuerda la canción del tema. Clica en los audios de nuestro curso para escucharla.

13. What’s the weather like today?

Remember the aspects in connection with the weather.

Recuerda los aspectos relacionados con el tiempo climático.

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

Now, practise this vocabulary:

Ahora, practica este vocabulario:

14. Do you want to watch the story of the unit?

Let’s visit the audios section to watch it.

Vamos a ver la historia del tema visitando la sección de audios.

**BREAK, Great job for today!**

Session 5:

15. Remember the song of the unit. Click on the audios section to listen it.

Recuerda la canción del tema. Clica en los audios de nuestro curso para escucharla.

16. In the story of the unit, we have discovered the Indian Festival called Diwali. Let’s discover more about it.

En la historia del tema, hemos descubierto la festividad india llamada DIWALI. Vamos a descubrir alguna cosa más:

El Festival Diwali, o Dipawali, es el día más importante del año en la India, que se podría equivaler a la navidad de los cristianos. Coincide con el año nuevo hindú y se le llama también el festival de las luces

DiwaliAnd today we invite you to make a craft in connection with this festival. Click on the picture to know the activities that we propose, choose one and if you can, do it! If you want, you can send us a photo of your craft to: englishsafablog@gmail.com

Y hoy te invitamos a hacer una manualidad en relación con esta festividad.Clica en la foto para descubrir una de las actividades que te proponemos y si puedes, ¡hazla! Si quieres, nos puedes enviar una foto de tu manualidad a: englishsafablog@gmail.com

**BREAK, Great job for today!**

Session 6:

17. In this session we invite you to discover more about Easter. Visit the links proposed in this week post.

En esta sesión te invitamos a descubrir más sobre la Pascua. Visite los enlaces propuestos en el post de la semana

Happy-Easter-All-My-Fans-happy-easter-all-my-fans-34039483-2356-1571

**BREAK, Great job for today!**

Session 7:

image_9d1f4e52-9d57-46f7-9bb3-64f56376d98e

Hello everyone!

1- As we had the Easter break, remember the song of the unit. Click on the audios section to listen it.

¡Hola a todos!

Como hemos tenido las vacaciones de Pascua, recuerda la canción del tema. Clica en los audios de nuestro curso para escucharla.

2. Then, remember the key vocabulary worked in the unit. Click here.

Luego, recuerda el vocabulario clave trabajado en el tema. Clica aquí.

3. And now, you are ready to listen to and work the story of the unit. Click on the Audios section to watch the story.

Y ahora, estás listo para escuchar y trabajar la historia de la unidad. Haz clic en la sección Audios para ver la historia.

4 . Now, click on the picture to do an activity.

Ahora, clica en la imagen para hacer una actividad.

story

**BREAK, Great job for today!**

Session 8:

1- Let’s start listening to and singing the song of the unit. Click here for the audio.

Empezamos escuchando y cantando la canción del tema. Clica aquí para el audio.

2 – Discover the name of some of the school areas. Click here.

Descubre el nombre de algunas de las áreas escolares. Haga clic aquí.

3 – Practise this vocabulary. Click on the picture. school areas

4 – And finish the practise with this exercise. Click on the picture:

2 LEARNING APP

And to finish for today, a new song to listen and dance!

**BREAK, Great job for today!**

Session 9 (22nd April):

1- Let’s start listening to and singing the song of the unit. Click here for the audio.

Empezamos escuchando y cantando la canción del tema. Clica aquí para el audio.

2 – We move on to practise the reading of the story. Remember that just by practising we learn to pronounce. To do, open your book pages 20-21 and prepare the audio of the story. Then practise as I tell you to do! Listen a bit, pause the audio and repeat. Then, repeat the process until the end of the story.

Pasamos a practicar la lectura de la historia. Recuerda que sólo practicando aprendemos a pronunciar. Para hacerlo, abre el libro por las páginas 20-21 y preparael audio de la historia. Luego, practica como te digo que hagas: Escucha un poco, pausa el audio y repite. Luego, repita el proceso hasta el final de la historia.

3 – And now, a bit of reading and writing practise! Remember that NOW you can send to your teacher.

Y ahora, ¡un poco de práctica de lectura y escritura! Recuerda que AHORA puedes enviarlo a tu maestro.

Worksheet 02-03

And remember this to do the worksheet:

4. And to finish for today, a new song to listen and dance!13

**BREAK, Great job for today!**

Session 10 (29th April):

1- Let’s start listening to and singing the song of the unit. Click here for the audio.

Empezamos escuchando y cantando la canción del tema. Clica aquí para el audio.

2 – We move on to practise the reading of the story. Remember that just by practising we learn to pronounce. To do, open your book pages 20-21 and prepare the audio of the story. Then practise as I tell you to do! Listen a bit, pause the audio and repeat. Then, repeat the process until the end of the story.

Pasamos a practicar la lectura de la historia. Recuerda que sólo practicando aprendemos a pronunciar. Para hacerlo, abre el libro por las páginas 20-21 y preparael audio de la historia. Luego, practica como te digo que hagas: Escucha un poco, pausa el audio y repite. Luego, repita el proceso hasta el final de la historia.

3- And now, a writing and listening practise!

Y ahora, una práctica de escritura y comprensión oral.

Esta ficha debe ser entregada a tu profesora. Puedes optar por la versión incluida en las instrucciones de la clase (y que aquí no incluyo) o por la ficha interactiva que te pongo a continuación.

Si optas por la ficha interactiva, cuando la acabes envíala a tu profe de inglés. Para ello, recuerda poner tu nombre y apellido y el correo del cole de tu profe.

 Worksheet 04

4. And to finish the class… a new song to listen, sing and dance!!!

IMG_4834 copia**BREAK, Great job for today!**

Session 11 (6th May):IMG_4832 copia

1- As we have done during the last two sessions, we are going to start practising the song of the unit and the reading of the story. As you know how to do, click here to have access to the audios.

Como hemos hecho durante las últimas dos sesiones, vamos a comenzar  practicando la canción de la unidad y la lectura de la historia. Como sabes cómo hacerlo, haz clic aquí para tener acceso a los audios.

2- Now, we are going to remember some important aspectes for your health watching the video «Let’s be healthy! Cross curricular!» in the Audios section.

Ahora, vamos a recordar algunas indicaciones importantes para tu salud viendo el vídeo «Let’s be healthy! Cross curricular!» en la sección de Audios.

3 – Work deeper about «healthy choices» with these online activities. Click on the picture:

Trabaja más profundamente sobre las «opciones saludables» con estas actividades en línea. Clica en la imagen:

1

4 . And to finish for today, a new song to do a bit of exercise!!!

Great Job

 

 

 

 

(To investigate more VERB CAN)

Culture Aspects:

El pase de diapositivas requiere JavaScript.